maandag 18 oktober 2010

Vredige weerslag










Ik hang vast aan onzekerheid
Onvoorspelbaar als het weer
Krijgt de twijfel mijn voorkeur
Geen waarheid die ik zweer

Ik breng dagen door in angst
Met de wanhoop aan mijn zij
Laat ik ook zij hun zegje doen
Vraag ze om een nieuw getij

Ik dans met de schaamte
Maak grappen met mijn schuld
Breng offers voor het liefdeloze
Beloon het leed voor zijn geduld 

Ik verzoen mij met mijn daden
Zoek geen vlucht in een geloof
Laat een ander in zijn waarde
Al is de kloof nog zo groot

Ik prijs het kleine in mezelf
Hou mij voor zijn moed groot
Ik eer het leven met mijn hart
Zonder zijn lach is alles dood

Ik ben geen meester van geluk
Een trouwe leerling van de kwel
Heb geleerd van valse streken
Bevecht mijn onrecht als rebel



Geen opmerkingen:

Een reactie posten