vrijdag 27 augustus 2010

Als een sierlijke vlinder


Als een sierlijke vlinder kwam je aangevlogen
Al fladderend daalde je naast mij neer
Mijn adem stokte, mijn lichaam onbewogen
Van binnen een intens serene sfeer

Ontroerd door je oogverblindende kleuren
Aanschouwde ik je hemelse gloed
Bedwelmd door je prikkelende geuren
Zo heerlijk zacht en zoet

Zwierig danste je om mij heen
Je heldere ogen vleiend naar mij
Een vurige tinteling van top tot teen
Zo wonderlijk elegant en vrij

Op het moment dat ik je wilde aanroeren
Spreidde je je vleugels en vloog er vandoor
Liet ik mij nog even met je meevoeren
Tot ik je langzaam uit het oog verloor

Achterblijvend met een intens verlangen
Doordrong in mij al gauw het besef
Een vlinder laat zich nimmer vangen
Al hoop ik vurig dat ik je nog eens tref 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten